Bruiklenen

Inkomende bruiklenen

Bruiklenen voor de tentoonstelling UNDERGROUND.

Bodemvondsten van diverse particulieren.

Bruiklenen voor de presentatie over slavernij in de Wonderkamers.

Zeventien koperen en bronzen slavenbanden uit West-Afrika, particulier bruikleen.

Bruiklenen voor de tentoonstelling Christien Meindertsma – Vlas (kavel Gz 59 – west)

Halffabrikaten en producten van vlas uit de collectie van Christien Meindertsma, Rotterdam.

Bruiklenen voor de tentoonstelling Willem van Oranje: heerser en huisvader.

Rijksmuseum, Amsterdam:
Hendrick Goltzius, gegraveerde portretten van Willem van Oranje en Charlotte de Bourbon; anonieme ets, ‘Houdt op in mijn tuin te wroeten’; damasten servet met wapen van prins Maurits van Oranje en J.A. Stock; getekend dubbelportret van Willem van Oranje en Louise de Coligny.

Koninklijk Huisarchief, Den Haag:
Gezangboek, tafelmes, brief en gouden draagpenning.

Museum Boymans van Beuningen, Rotterdam:
Theodoor de Bry, twee prenten met portretten van Willem van Oranje en de hertog van Alva.

Siegerlandmuseum, Siegen (Duitsland):
Daniël van den Queborn, kinderportret van Louise Juliana van Stolberg.

Stichting Historische Verzamelingen Koninklijke Militaire Academie, Breda:
C. Krüseman, Portret van Willem van Oranje ten voeten uit.

Rubenshuis, Antwerpen (België):
Juwelenkistje.

Stedelijke Musea Brugge (België):
Koffer met ijzeren hangsloten en een ijzeren haardplaat met taferelen uit het leven van Judith.

Zeeuws Archief, Middelburg:
Frans Hogenberg, kopergravure ‘Intocht van de troepen van Willem van Oranje in Middelburg’; kopergravure ‘Gezicht op de stad Middelburg’ en houtgravure ‘Kinderspel’.

Bruiklenen voor de tentoonstelling Eenmaal, andermaal. De porseleinschatten van Willem Bal.

Zeeuwse Bibliotheek, Middelburg:
Twee visitekaartjes van Willem Bal; krantenknipsel Provinciale Zeeuwse Courant en drie veilingcatalogi van Bal.

Gemeente Middelburg (stadhuis):
Imari rolwagen.

Particuliere collectie:
Twee schaaltjes, knobbelflesje, twee doppotten en een trekpotje Diverse objecten uit voormalig bezit van Willem Bal.

Collectie van Hidenori Mitsue:
Olieverfschilderijen Cabinet; Mount Fuji; Virgin and child, Glace; Afghan hound en Siamese B.

Vitrine met aardewerken kruiken, grapes, een bronzen reiskandelaar en glissen uit de periode 1400-1550. Particuliere collecties slideshow
Vitrine met aardewerken kruiken, grapes, een bronzen reiskandelaar en glissen uit de periode 1400-1550. Particuliere collectiesslideshow