Jaaragenda

6 januari. Nieuwjaarsreceptie in samenwerking met De Vleeshal en Theaterproductiehuis Zeelandia in De Vleeshal.

8 januari. Kinderworkshop Marcels museum.

9 februari. Debat UNDERGROUND.

12 februari. Kinderworkshop Magisch Museumlab.

16 februari. CKV-dag 50 jarig jubileum.

18 en 19 februari. Museumtheaterproductie Ik zie, ik zie wat jij ook ziet.

9 maart. Symposium Piet van Daalen, een tentoonstellingskunstenaar.

11 maart. Kinderworkshop In het krijt!

21 maart. Opening Kinderkunstweek Beweging, in samenwerking met het onderwijs in Zeeland en Marinus Boezem.

30 maart. Opening tentoonstelling Willem van Oranje met bezoek van koningin Beatrix.

31 maart. Arrangement in het kader van de tentoonstelling Willem van Oranje met rondleidingen in de tentoonstelling en het Prinsenlogement, in samenwerking met de Provincie Zeeland.

10 april. Tracy Metz, rondleiding Water en de Zeeuwen (boekpresentatie Zoet & Zout, Water en de Nederlanders), in samenwerking met boekhandel de Drvkkery.

12 april. Arrangement in het kader van de tentoonstelling Willem van Oranje met rondleidingen in de tentoonstelling en het Prinsenlogement, in samenwerking met de Provincie Zeeland.

13 april. Burenavond in samenwerking met de BankGiro Loterij.

14 april. ZL Hemd en Christien Meindertsma.

14 en 15 april. Museumweekend.

15 april. Kinderworkshop Net echt!

11 mei. Nieuwe inrichting van de zilverkast.

13 mei. Kinderworkshop Wie weet waar Willem woont?

28 mei. Optreden Trio Just Friends in de wandtapijtenzaal, in samenwerking met Internationaal Jazz Festival Middelburg.

2 juni. Optreden Voci Miste en Encore in de wandtapijtenzaal, in samenwerking met Middelburg VOLkoren.

3 juni. Optreden van Rusalki, Da Capo en het VES in de wandtapijtenzaal, in samenwerking met Middelburg VOLkoren.

5 juni. Opening tentoonstelling Waterstad.

7 juni-27 september. Abdijrondleidingen, in samenwerking met VVV Walcheren/ Noord-Beveland.

10 juni. Kinderworkshop Modemonsters.

19 juni-30 september. Stadsrondleidingen Wandtapijten, in samenwerking met Touristshop Middelburg.

23 juni. Opening tentoonstelling Eenmaal, andermaal. De porseleinschatten van Willem Bal.

23 juni. Ruilbeurs porselein.

23 juni. Vriendenmiddag met lezing door conservator Ann Diels.

1 juli. Prijsuitreiking Waterstad.

4, 11, 18, 25 juli en 1, 8, 15, 22, 29 augustus. Familieworkshop porselein beschilderen.

6 juli. Vriendendag met rondleiding door de tentoonstelling Eenmaal, andermaal.

8 juli. Kinderworkshop Olifanten in de porseleinkast!

11 en 20 juli, 10 augustus en 15 september. Museumkaart met gratis rondleidingen.

12 juli. Uitreiking Zeeuws Museumprijs, in samenwerking met de Zeeuwse Ringrijdersvereniging.

14 en 28 juli, 11 en 25 augustus. Gratis rondleidingen door de tentoonstelling Eenmaal, andermaal.

8 augustus. Bekendmaking filmmakers voor project Eilanden.

12 augustus. Kinderworkshop Fossielen zoeken op het Abdijplein.

21, 22, 23, 24, 25, 28, 29, 30, 31 augustus en 1 september. Rondleiding Mythe en Zee, arrangement in samenwerking met Zeeland Nazomerfestival.

8 en 9 september. Open Monumentenweekend.

9 september. Kinderworkshop Groen van Toen.

24-28 september en 8-13 oktober. Projectweek basisonderwijs Het witte goud.

25 september. Professionele fotoshoot, in samenwerking met de BankGiro Loterij en PZC/BN De Stem.

Oktober. Maand van de geschiedenis.

11 oktober. Vriendenmiddag Porseleinlezing door de heer Schölvinck.

12 oktober. Boekpresentatie Onvoltooid Verleden Tijd (jubileum Zeeuws Museum) bij de Drvkkery in Middelburg.

14 oktober. Kinderworkshop Arm en rijk.

27 oktober. Nacht van de Nacht, in samenwerking met ondernemers uit Middelburg.

29 oktober. MuseumMaandag, in samenwerking met NTR Radio 4 en de BankGiro Loterij.

29 oktober-2 november. Taxatieweek Aziatica, in samenwerking met Zeeuws Veilinghuis.

11 november. Kinderworkshop Daar zit muziek in!

15 november. Symposium Authenticiteit in de Beeldende kunst, in samenwerking met CBK Zeeland.

24 november. Opening tentoonstelling Hart voor Veere.

24 november. Teken- en kleurwedstrijd voor kinderen.

9 december. Kinderworkshop de schilder van Veere.

15 december. Zeeuws Genootschapsdag.

22 december. Openstelling van de nieuwe inrichting van de Wonderkamers.

23 december-6 januari. Rondleidingen in de vernieuwde Wonderkamers.

Opening tentoonstelling Hart voor Veere met Bert Bakker slideshow
Opening tentoonstelling Hart voor Veere met Bert Bakkerslideshow