Nieuwe inrichting van de Zilverkast

Aangezien veel stukken uit de Porseleinkast worden getoond in de tentoonstelling Eenmaal, andermaal. De porseleinschatten van Willem Bal, wordt deze volledig getransformeerd tot Zilverkast. Sommige stukken zijn nog niet eerder in het museum getoond. Voorbeeld hiervan is de recente schenking tafelzilver van Mevrouw Jacobze aan het museum. Het zilver behoorde ooit onder meer toe aan kapitein Adriaen Jacobze (1726-1769) van de Middelburgse Commercie Compagnie (MCC)en wordt generaties lang gebruikt door personen die hun stempel hebben gedrukt op de geschiedenis van Veere.

De met steun van de BankGiro Loterij in 2011 verworven Broodmand uit 1773 van Lodewijk Potmans heeft een prominente plaats in de kast.

Zilverkast, Zilveren broodmand, Middelburg. Aangekocht met steun van de BankGiro Loterij.