Uitgaande bruiklenen

Bruikleen aan Stadhuismuseum, Zierikzee, voor de nieuwe opstelling (vanaf februari 2012):

Schelpenkabinet, altaarstuk, gouden noodmunt, drie penningen, schilderij ‘Handelaren keuren meekrap’, glazen beker met zilveren molen, ijzeren kistje en stukken gesmolten lood.

Bruikleen aan Stadhuismuseum, Zierikzee (06-03-2012 t/m 01-10-2013):

Zeearend voor de nieuwe opstelling.

Bruikleen aan Rijksmuseum, Amsterdam, voor de nieuwe opstelling (vanaf februari 2012):

Borstbeeld Gerard Schaep van Cortenhoeff, toegeschreven aan Bartholomeus Eggers, 17de eeuw.

Bruikleen aan museum de Schotse Huizen, Veere, voor de tentoonstelling ‘Jakken en doeken, beuken en broeken. Ambachtelijk handwerk in de Walcherse dracht’ (31-03 t/m 04-11-2012):

Beuk met merklapmotief en witte gebreide armwanten/labedissen.

Bruikleen aan Gemeente Middelburg, oude stadhuis aan de Markt (langdurige bruikleen met ingang van 11 april 2012):

Anoniem, portret van Abraham de Brauw; anoniem, portret van Jan Matens; Jan Palthe, portret van Jan de Munck; Jan Palthe, portret van echtgenote van Jan de Munck; J. van Haansbergen, portret van Aernout van Citters; J. van Haansbergen, portret van de echtgenote van Aernout van Citters; P. van Dijk, portret van Pieter Boddaert; H. Sering, portret van Anthony van Citters en H. Sering, portret van Everdine Steenwijk.

Bruikleen aan Historisch Museum De Bevelanden, Goes, voor de tentoonstelling Streekdrachten (01-09-2012 t/m 01-11-2013):

Zuid-Bevelandse veldhoed.

Bartholomeus Eggers, borstbeeld van Gerard Schaep van Cortenhoeff, 1663, marmer, 75 x 70 x 40 cm. Zeeuws Museum/Zeeuws Genootschap