Vrienden van het Zeeuws Museum

Als gevolg van de toegenomen aandacht voor activiteiten en promotie neemt het aantal Vrienden toe van 177 in 2011 naar 196 Vrienden op 31 december 2012.

Theo Metaal verlaat het bestuur als voorzitter en hij wordt opgevolgd door Ernst van der Hoop. Het bestuur van de Vrienden van het Zeeuws Museum komt zeven keer bijeen. Maria de Hek en Agnes van Krugten leggen hun werkzaamheden als adviseurs neer. Mirese Mudde neemt deze taak als vrijwilliger over.

Tijdens de opening van de porseleintentoonstelling Eenmaal, andermaal op 23 juni verzorgt Ann Diels, conservator van het museum, een lezing. Op 6 juli is er een rondleiding voor de Vrienden door de porseleintentoonstelling en de porseleinexpert, de heer Schölvinck, verzorgt op 11 oktober een lezing. Er wordt een nieuwe Vriendenkaart ontwikkeld en verspreid.

Ernst van der Hoop

voorzitter