Bezoekers buiten het museum

Evenals tijdens de zomer van 2012 ging het museum actief op zoek naar nieuwe bezoekers. Op diverse zomermarkten, verspreid over de provincie, was het museum met een informatiestand aanwezig. Op deze manier bereikt het museum op een bijzondere manier een groot potentieel publiek.

In november nam het museum deel aan de Scaldis Fair in Goes. Hier heeft het museum voor het eerst geëxperimenteerd met het presenteren van de collectie in een publieke omgeving. Op deze meerdaagse beurs presenteerde het museum het verhaal ‘van deken tot jas’. Hierbij werden Zeeuwse dekens, omslagdoeken, rokken en jassen uit de collectie getoond.

Tijdens de jaarlijkse UITmarkt in Amsterdam, de traditionele start van het culturele seizoen, was het museum opnieuw aanwezig. De BankGiro Loterij ondersteunde dit onderdeel van de UITmarkt en was ook op de UITmarkt aanwezig. Ook in het centrum van Middelburg werd een Zeeuwse culturele Uitmarkt georganiseerd waar het museum aan deelnam.

Medewerkers waren veelvuldig op pad om cursussen te volgen, bezochten collega’s in musea in binnen- en buitenland, restauratieateliers, ateliers en werkplaatsen van kunstenaars en vormgevers, toeristische organisaties, marketingbijeenkomsten en bijeenkomsten met bedrijfsleven, politiek en sponsors.

Deelname aan Scaldis Fair, Goes. Foto Hans Colijn slideshow
Deelname aan Scaldis Fair, Goes. Foto Hans Colijnslideshow