Huis van Herinnering

In september zijn het Zeeuws Museum en zorgorganisatie Stichting Voor Regionale Zorgverlening (SVRZ) samen het pilotproject Huis van Herinnering gestart. Ouderen, afkomstig uit één van de zorgcentra van SVRZ, worden in het museum bevraagd over hun verleden. De begeleiding wordt veelal verzorgd door jongeren. Op deze wijze ontstaat een uitwisseling van informatie en verbinding tussen generaties. Als de gesprekken nieuwe kennis of onbekende verhalen opleveren over de collectie, worden deze vastgelegd op film en toegankelijk gemaakt voor het publiek via de mediatheek van het museum en sociale media. Het Zeeuws Museum en SVRZ streven naar een persoonlijk programma, waarbij de oudere Zeeuw aangesproken wordt op zijn kennis van vroeger en alle ruimte krijgt verhalen te vertellen en herinneringen tot leven te brengen.

Huis van Herinnering. Foto Mieke Wijnen