Marketing

De marketingmix bestaat uit een on site en een online strategie die elkaar aanvullen en versterken. Naast mediaberichten en drukwerk maakt het museum gebruik van de website www.zeeuwsmuseum.nl en van de sociale mediakanalen Twitter, Facebook, Pinterest, LinkedIn, Foursquare, Google+ en YouTube. De digitale strategie wordt ingezet met digitale uitnodigingen, flyers, nieuwsbrieven, affiches, films en websites. WiFi en QR-codes worden gebruikt bij de diverse tentoonstellingen en er is geëxperimenteerd met een audiotour in de Wonderkamers. Het jaarverslag is digitaal verschenen en zo ontwikkeld dat het leesbaar is op de computer, iPad en mobiele telefoons. In het Museumcafé is een mediatheek met filmpjes en er is gratis WiFi.