Museum van de Maand

In april werd het Zeeuws Museum verkozen tot Museum van de Maand. Deze verkiezing is een initiatief van de Stichting Museumkaart en de BankGiro Loterij. Het Zeeuws Museum organiseerde in dit kader op zondag 21 april een uniek publieksevenement. Vijf Zeeuwse kunstenaars, namelijk Michiel Paalvast, Liesbeth Labeur, Ben Vranken, Servaas Roelandse en Marenne Welten, daagden jong en oud uit om, met het potlood in de hand, met andere ogen naar de wereld om zich heen te kijken. De tentoonstellingen en de collectie vormen zo de inspiratiebron voor tekenopdrachten, gebaseerd op de filosofie van de internationale Campaign for Drawing. Iedereen kon bovendien meedoen aan het 30-dagenproject met elke dag van de maand april een nieuwe tekenopdracht. De opdrachten zijn in een boekje gebonden en kunnen ter plekke worden uitgevoerd. Ook werden de opdrachten verspreid via de sociale media: verwerkt in een inspiratiefilmpje werden ze dagelijks via YouTube en Twitter gedeeld. Ingestuurde resultaten die we van bezoekers terugkregen via de sociale netwerken zijn vervolgens weer gedeeld op de Pinterestpagina van het museum.

30-Dagenproject Michiel Paalvast met deelnemers slideshow
30-Dagenproject Michiel Paalvast met deelnemersslideshow