Publieksonderzoek

Sinds de heropening in 2007 neemt het museum deel aan de Museummonitor. Dit is een publieksonderzoek van TNS NIPO. De resultaten worden gebruikt voor optimalisering van de activiteiten, de communicatie en marketing en de bedrijfsvoering.

Via het marketingdashboard van de Museumkaart kan men informatie verkrijgen over het aantal museumkaarthouders. De Nederlandse Museumvereniging organiseerde een bijeenkomst in het Zeeuws Museum waar Zeeuwse musea de gelegenheid kregen kennis te maken met het dashboard.

Het museum is lid geworden van het netwerk Action Research Project (ARP) en de marketingmedeweker heeft deelgenomen aan diverse workshops. Het doel is onderzoek te doen naar publiek in relatie tot digitale strategie. Zestien grote Nederlandse musea hebben zich hierbij aangesloten. ARP is een initiatief van Beeld en Geluid en INTK.

Het Zeeuws Museum nam deel aan de ANWB Museumcheck. Doel van deze check was het in kaart brengen van de toegankelijkheid en de gastvrijheid van musea. Het museum behaalde met een 8,1 één van de hoogste scores. Studenten van de Reinwardt Academie hebben enkele publieksonderzoeken uitgevoerd.