Digitale strategie

In 2014 heeft het museum voor het eerst een integrale digitale strategie gepresenteerd. De komende jaren zal deze gefaseerd worden uitgevoerd. De strategie draagt bij aan de missie van het museum en heeft als doel het realiseren van een grotere impact met meer snelheid. De strategie gaat uit van de kerntaken van het museum en onderzoekt hoe digitale middelen kunnen bijdragen. In 2015 zal worden gestart met een in de website geïntegreerde collectiedatabase. Hierin zal de museumcollectie in zijn geheel online worden gepresenteerd.

Website

Het afgelopen jaar is het aantal bezoekers van de website flink gestegen. Een van de redenen is het gebruik van AdWords. In samenwerking met Action Research Project (ARP) wordt via AdWords geadverteerd. Hierdoor is in 2014 het aantal bezoeken op de website www.zeeuwsmuseum.nl met 49% toegenomen. In 2014 is gestart met een vernieuwde opzet om resultaten van gegevens on site en on line (via Google Analytics) te analyseren.

Bezoekcijfers

1-1-14 31-12-14 Toename
In het museum 42.116 44.556 5,8 %
Buiten de museummuren -- 1.646 --
Website 66.344 99.102 49%

Social Media

YouTube -- 8.500 --
Twitter 5.624 7.168 27%
Facebook 902 1.248 38%
LinkedIn 736 891 21%
Pinterest 1.033 1.212 17%
Google+ 184 215 17%

Bezoekcijfers

31-12-14 Toename
In het museum 44.556 5,8 %
Buiten de museummuren 1.646 --
Website 99.102 49%

Social Media

YouTube 8.500 --
Twitter 7.168 27%
Facebook 1.248 38%
LinkedIn 891 21%
Foursquare 219 -13%
Pinterest 1.212 17%
Google+ 215 17%

Social Media

Het gebruik van sociale media vertoont een flinke toename. Uit de enquêtes onder bezoekers blijkt dat dit mede bijdraagt aan de verhoogde bezoekersaantallen.

Video’s op YouTube

Video’s Bescherm mij!:
Interview met predikant Wim Jansen
Interview met modeontwerper Antoine Peters
Interview met supportmedewerker Leanne Fonteijne
Interview met filosoof Henk Oosterling
Interview met close protection officer Tony Tomar
Video’s Huis van Herinnering:
Trailer Huis van Herinnering
Het verhaal van Mevrouw Geertse

Pinterest board met resultaten die we terug krijgen via de sociale media:

http://bit.ly/1ipx15c